کدام عینک مناسب شماست

عموما اکثر افرادی که به دنبال خرید عینک افتابی هستند، فاکتوری که در ابتدا آنها را نسبت به عینکی علاقه مند می کند فریم عینک آفتابی است، اما علاقه مندان باهوش تر عینک افتابی جذب کارایی و امکانات عدسی های عینک ها می شوند. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی عدسی ها، امروزه عدسی های عینک افتابی در رنگهای نامحدود، استایل های متفاوت، طراحی های متنوع و مواد و پوشش های عدسی مختلف عرضه شده اند و عینک های آفتابی برای این طراحی شده اند که کارایی ورزشکار را در هر رشته ی ورزشی بالاتر ببرند. به این دلیل که عینک های آفتابی در کاربری های مختلف بسیار متنوع هستند، امکان خوبی را برای حرفه ای ها فراهم می کنند تا با توجه به رشته ورزشی خود، عینک ورزشی مناسب را انتخاب کنند.

ورزش های زمستانی (برفی)

در ورزش های زمستانی رنج وسیعی از گزینه ها برای انتخاب عینک مناسب وجود دارد، که البته تشابهات زیادی باهم دارند. هم آسمان و هم برف عامل تولید نور آبی هستند. نور آبی با طول موج کوتاه، معمولا به پارازیت دیداری معروف است، این نور پخش می شود و معمولا در جلوی شبکیه متمرکز می شود و ادراک فواصل را کاهش می دهد و باعث می شوند که دید تار به نظر برسد. جلوگیری از رسیدن نور آبی به چشم باعث افزایش کنتراست و روشنایی دید می شود.

چشم ها در نور شدید، تخت و مه آلود احساس ناراحتی می کنند. در عدسی های مخصوص این شرایط، معمولا از رنگهای قهوه ای و کهربایی استفاده می شود که باعث می شود علاقه مندان به برف، خطوط و بافت سطح را بهتر متوجه شوند. نور منعکس شده مشکل دیگری در ورزش های برفی است. شاید عدسی های پلاریزه فقط برای اسکی بازان تفریحی مناسب باشند، به این دلیل که عدسی های پلاریزه تقریبا تمام نور منعکس شده از سطوح را از بین می برند و این برای ورزشکاران حرفه ای وضعیتی خطرناک ایجاد می کند. این ورزشکاران حرفه ای باید قادر باشند که در هر لحظه تکه های برف و آب را شناسایی کنند و به سرعت به آنها پاسخ دهند. اما با استفاده از عدسی پلاریزه این امکان از آنها سلب می شود.

انتخاب هوشمندانه تر برای این نوع ورزش می تواند عدسی های آیینه ای باشد. عدسی های آیینه ای درخشش را محدود می کنند بدون اینکه آن را از بین ببرند، و کنتراست مورد نیاز را هم به چشم ورزشکاران می دهند. هم چنین پوشش آیینه ای جذب کلی نور را توسط عدسی ها افزایش می دهد. هر چه پوشش آیینه ای عدسی غلیظ تر باشد نور بیشتری را جذب می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *