مزایای عدسی فشرده

عدسیهای فشرده 1.67 و 1.74 ، کم‌ضخامت و سبک

اگر به دنبال لنزهایی با ضخامت کم‏‎تر و سبک‎تر و عینکی زیبا و در عین حال راحت هستید، لنزهای فشرده  1.67 و 1.74 می‎توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند. این نوع عدسی‎ها به‎ویژه به کسانی که نمره عینک بالای دوربینی، نزدیک‎بینی و آستیگماتیسم دارند بسیار توصیه می‎شوند زیرا این نوع عدسی ها ضخامت کمی داشته و با این‎که نمره‎ی بالایی دارند، همچنان زیبایی خود را حفظ می کنند. بیشتر افراد عینکی نزدیک‎بین هستند و نیاز به لنزهای اصلاحی دارند که این لنزها در مرکز، نازک و در لبه ‏ها کمی ضخیم‎تر باشند. هرچه نمره چشم بالاتر باشد، ضخامت لبه‎ها هم بیشتر می‎شود. فریم‌های جدید معمولا از فلز، کائوچو یا پلاستیک ساخته می‎شوند و نازک‎تر از لنز هستند. همچنین فریم‎های بدون قاب (Frameless) هم که در آن‎ها لبه‎های لنز در معرض دید قرار می‏‎گیرد، بسیار محبوب هستند. بنابراین در هر دو مورد، استفاده از لنزهای با ضخامت زیاد از زیبایی ظاهر عینک می‎کاهد.

عدسیهای فشرده 1.67 و 1.74  و عدسی‏های معمولی

لنزهای عینک با شکست نور(انکسار) به هنگام عبور از لنز عیوب انکساری را اصلاح می‏‎کنند. میزان شکست نور (قدرت لنز) که برای دیدی خوب نیاز است، بر روی نسخه عینک نوشته می‎شود.

عیوب انکساری و قدرت لنز مورد نیاز برای اصلاح آن با واحد دیوپتر یا حرف D نمایش داده می‎شود. اگر شما نیمه نزدیک‌بین باشید، نسخه عینک‎تان عدد D 2.00- را نشان خواهد داد و اگر بسیار نزدیک بین باشید عددی مثل    D 8.00- خواهد داشت.

اگر دوربین هستید، به لنزهای مثبت (+) که در مرکز ضخیم‎تر و در لبه‎ها باریک‎تر هستند احتیاج دارید.

لنزهای معمولی یا پلاستیکی برای نمره‎های بالای نزدیک‎بینی و یا دوربینی می‎توانند خیلی ضخیم و سنگین باشند.

خوشبختانه لنزهای فشرده پلاستیکی می‎توانند نور را به خوبی بشکنند. موادی که برای رفع میزان یکسانی از عیوب انکساری در لنزها به کار می‎روند، در این لنزها کم‎تر از لنزهای معمولی است، بنابراین این لنزها می‎توانند نازک‎تر و سبک‎تر از لنزهای شیشه‎ای و یا پلاستیکی باشند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *