چشم یکی از مهمترین اعضای بدن است که باید از آن مراقبت شود. استفاده از انواع عینک طبی و یا آفتابی با توجه به شغل و محیطی که در آن قرار میگیرید میتواند به سلامت چشمان کمک کند. یکی از مدل های عدسی و عینک که برای سلامت چشم توصیه میشود عینک های بلوکنترل هستند.

در واقع عدسی های بلوکنترل همانطور که از اسمش پیداست کنترل کننده نور آبی هستند. نور آبی همان نوری که از صفحه های دیجیتال ساطع می شود و باعث خستگی و خشکی می شود. همچنین میتواند باعث بیماری های چشمی مانند آب مروارید گردد. عدسی بلو کنترل محدوده مضر اشعه آبی مانیتور و صفحه های دیجیتال را فیلتر میکند و مانع رسیدن آن به چشم می‌شود. البته بدن ما به نور آبی برای تنظیم خواب احتیاج دارد و عدسی های بلو کنترل فقط محدوده مضر را فیلتر میکند و آن مقداری که مورد نیاز بدن است را به چشم می‌رساند.

در ادامه مقاله به اینکه چه زمانی به این نوع عدسی احتیاج پیدا میکنیم می پردازیم.

وقت زیادی را صرف تماشای یک صفحه نمایش می کنید:

در دنیای امروز در بسیاری از مشاغل ساعت های طولانی با وسایل دیجیتال سر وکار داریم . مثلا یک حسابدار، مهندس کامپیوتر و کارمندان مجبور هستند حداقل 5 تا 8 ساعت از روز با کامپیوتر کار کنند و یا اینکه با توجه به دور کار شدن بسیاری از مشاغل تنها راه ارتباط با محل کار رایانه های دیجیتالی است. دانش آموزان و دانشجویان برای تحصیل ساعت ها مشغول حضور کلاس های آنلاین  هستند. به همین منظور برای جلوگیری از سردرد و خستگی چشم عدسی بلو کنترل توصیه می شود. پوشش بلو کنترل بر روی عدسی بدون نمره هم قابل استفاده است و حتما لزومی ندارد که فقط عینکی ها از این مدل عینک استفاده کنند و تمام کسانی که با وسایل دیجیتال سر و کار دارند میتوانند برای سلامت چشم ها عینک بلو کنترل استفاده کنند.

استفاده از یک عینک کنترل کننده نور آبی می تواند میزان خستگی چشم شما را هنگام تماشای مانیتور کامپیوتر، تلفن یا صفحه تلویزیون بطور محسوسی کاهش دهد.

برای خوابیدن مشکل دارید و یا به سختی می‌خوابید:

استفاده از موبایل و تبلت و قبل از خواب می تواند باعث بی خوابی شود و دلیلش همین نور آبی است که از این وسایل ساطع می شود. بنا براین معمولا توصیه می شود که موقع خواب از موبایل استفاده نکنید. اما اگر می خواهید استفاده کنید لازم است که از عینک های بلو کنترل استفاده کنید تا نورآبی مضر را فیلتر کند و خواب شمارو به هم نزند و از چشم درد و سردرد نیز جلوگیری کند.

حس خستگی و علائم فشار چشم هنگام استفاده از وسایل دیجیتال(خستگی چشم دیجیتال) :

اصطلاحا به این فشار، خستگی چشم دیجیتال گفته می شود. استفاده از وسایل دیجیتال و نگاه کردن به مانیتور یا صفحه نمایش باعث خستگی چشم می شود و به چشم فشار می آورد. یکی از مواردی که میتوان به چشم کمک کرد اینست که از عینک های بلو کنترل و عینک مخصوص کامپیوتر استفاده کنید.در بعضی مواقع مهم نیست چند ساعت با کامپیوتر کار می کنید چون ممکن است در مدت کوتاه هم به چشم فشار بیاید. بنابراین عینک کامپپیوتر هم مثل عینک آفتابی از واجبات سلامت نگه داشتن چشم است.

چشم در واکنش در برابر قرار گرفتن در معرض صفحه نمایش به صورت طولانی مدت و بدون وقفه می تواند به طرق مختلف و با شدت های مختلف مشکلات خود را نشان دهد. علائم خستگی چشم دیجیتال شامل موارد زیر است:

عینک های کنترل کننده نور آبی می توانند میزان فشار وارد شده بر چشم شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

 آیا عینک های بلوکنترل احتیاج به نسخه پزشکی دارند ؟

طبیعی است که افراد عینک را با اصلاح بینایی مرتبط می دانند، بنابراین اغلب آنها می پرسند، آیا من به نسخه ای برای عینک های بلو نیاز دارم؟ و پاسخ این است که برای عینک بلوکنترل نیازی به نسخه پزشک نیست و برای تمام افرادی که ساعات طولانی مشغول کار با وسایل دیجیتال هستند مناسب هستند.

لازم به ذکر است که حتی بهترین عدسی بلوکنترل دنیا در کنار یک عینک طبی مناسب و استاندارد است که می تواند بهترین و اثر بخش ترین ویژگی ها را برای ما داشته باشد، پیشنهاد ما به عنوان یک همراه، داشتن یک مشاوره ی رایگان از کارشناسان و متخصصین عینک وحدت است که با داشتن تجربه ای 40 ساله، می توانند بهترین گزینه هارو با توجه به استایل روزمره زندگی هر کسی معرفی کنند.

آیا عینک های بلوکنترل از خستگی چشم دیجیتالی جلوگیری می کنند؟

همانطور که قبلا ذکر شد، سطح حساسیت هر کس به نور آبی متفاوت است. عینک های بلوکنترل به منظور کاهش علائم خستگی چشم دیجیتال است و نه از بین بردن کامل آن.

گاهی ممکن با توجه به استفاده از عینک بلو کنترل باز هم احساس خستگی در چشم کنید. باید بدانید که تنها استفاده از عینک بلو کنترل نمیتواند تمام خستگی چشم شما رفع کند. شما باید بعد از چند دقیقه خیره شدن به مانیتور حتما برای یکی دو دقیقه سر خود را از مانیتور برگردانید و به جاهای دیگر نگاه کنید.این مورد برای سلامت چشم شما ضروری است.شما میتوانید با استفاده از نکاتی که گفت شد و داشتن یک عینک بلو کنترل استاندارد از خستگی چشم خود جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *